Sunday, 21 August 2011

TENTANG SI DIA

TENTANG SI DIA

Berkurun rasanya,
Ku berdoa, menunggu,
Hingga tatkala ku berfikir,
Aku tidak cukup bagus,
Tuk mendapat petunjuk-Mu.

Namun,
Ayat-Mu mengatakan,
Kau suka hamba-Mu berdoa pada-Mu,
Maka ku terus berdoa,
Mungkin akan terlepas,
Sekeping dua doaku,
Sampai ke Arasy-Mu.

Kelmarin ku tersedar,
Setelah ku amati tafsir firman-Mu,
Tentang tawakkal pada-Mu,
Maka ku ubah diri,
Ku sedari kesilapanku.



Kelmarin ku tersedar,
Dan kini,
Di saat ku tidak berharap,
Di saat serah pada-Mu,
Di saat itulah datangnya rahmat-Mu,
Tentang si dia.

Di sebalik tabir,
Ku hanya dapat lihat hati si dia,
Ku tatapi akan nukilan penanya,
Ku renungkan tentang kisahnya,
Tentang hebatnya si dia,
Cukup baguskah aku?

"Tenang dan sabar diri",
Ku tangguhkan,
Ku usahakan kepastian pada istikharah,
Pada penghujungnya,
Datang sapaan,
Adakah kau Khadijah,
Tentang isteri terulung?

Moga diredhai,
Langkah ku yang seterusnya.

Terima kasih atas sokongan pembaca semua. Jika anda rasa blog ini berfaedah bagi rakan-rakan anda yang lain, jemputlah mereka baca sekali.

18 comments:

  1. semoga sampai jodoh doctor! :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah.doa banyak2 ey.kalau dah konpem, jgn tangguh2, masuk minang je terus.he3

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum..
    mohon izin untuk share ya...

    ReplyDelete
  4. As salam, moga dipermudahkan olehNYA

    ReplyDelete
  5. Bz nya Dr ni...
    la tahzan..
    Allah dah ttpkan sesuatu buat dirimu..
    insyaAllah...sabarlah..
    Lagi Allah sayang, lg kuat ujian yg mendatang...
    smoga ttp kuat ya dr..ana dan rakan2 yg lain doa terus maju jaya dalam tgjwb Dr.. ^.^

    ReplyDelete
  6. Salam Dr. Azzad.. semoga dipermudahkan Allah untuk jodoh Dr. :)

    ReplyDelete
  7. lelaki yang baek adalah untuk perempuan yang baek. allahu yusahhil alaik. =)

    banyak2 doa insya allah, ramadhan ini mungkin ramadhan terakhir doktor sebagai orang bujang!! =)

    ReplyDelete
  8. Ya Tuhan....
    andai.dia.orangnya.dekatkanlah.kami.... andai.bukan.jauhkan.kami.semoga.ada.hikmahnya....

    ReplyDelete
  9. eh dah jumpa dah?baru nak masuk line.

    ReplyDelete
  10. hahaha... nak like komen anon atas ni. :p

    anon jr.

    ReplyDelete
  11. keh3..anon 23 ogos bru nk masuk line la dr..xpe..kabel doktor ade 4 panel..so ade 3 line still available 4 u anon 23 ogos..kdg2 klu line 1 appear offline..doc akan appear online utk cari line no 2 yg appear available..hehe

    selamat hari raya..maaf zahir batin..
    tulus ikhlas dr anon 25 ogos

    ReplyDelete
  12. dah berpunya rupenye.>>hampa...

    ReplyDelete
  13. owh inilah dokter nye yer...yg org kate2 =)
    insyaALLAH bersabar jika si dia terbaik utk anda pasti ALLAH akan permudahkan jalan nye.... simple doa yg maya selalu mintak

    "YA ALLAH BERIKANLAH JODOH TERBAIK PILIHAN MU UNTUKKU DI DUNIA & AKHIRAT" AMIN....

    selamat hari raya ;)

    ReplyDelete
  14. wah,berbaur wangian pengantin ku rasakan entry kali ni.moga ditemukan bidadari!=)

    doc,jgn lupe jemput majlis.wah!!tak sabar nak tunggu entry anda mengenalkan si dia!

    ReplyDelete
  15. kadang saya pun ada rasa seperti ini.perasaan, ia hanya bercampur baur

    ReplyDelete
  16. saya hrp dpt berjodoh dgn sorg docter..smoga Allah bg....:-)

    ReplyDelete

Sila beri komen yang berfaedah untuk penulis dan pembaca lain. Jadilah pengguna internet yang bertanggungjawab.